Zowel kleine als grote bedrijven kunnen tegenwoordig niet meer functioneren zonder goede zoekmachine optimalisatie strategie (SEO). Daarmee is je website altijd gemakkelijk te vinden in zoekmachines. Het is de bedoeling dat je site hoog in de organische zoekresultaten terecht komt. Deze worden vertoond onder Google AdWords advertenties.
Gratis promotie op zoekmachine
Een van de voordelen van zoekmachine optimalisatie is dat je geen cent hoeft te betalen voor advertenties. Je betaalt namelijk geen kosten per klik, zoals in een Google AdWords advertentie. Bovendien klikken bezoekers redelijk snel op organische resultaten. Als je een hoge ranking hebt is de kans groot ze jouw website bezoeken. Het is dan ook niet verrassend dat SEO een populaire vorm van reclame maken is.
Specialistische kennis inschakelen
Je hebt een succesvolle SEO-strategie wanneer je website hoog in de zoekmachines staat. Dit bereik je onder andere door een goede social media strategie, bijvoorbeeld door als bedrijf actief te zijn op Facebook. Maar om dit te bereiken heb je specialistische kennis nodig. Wanneer je hier zelf niet over beschikt is het tijd om een SEO-expert in te schakelen. Hij of zij heeft veel kennis van zoekgedrag en brengt de juiste structuur aan in je website. Ook zorgt de specialist voor een groot aantal links van hoge kwaliteit op je site. Dit laatste onderdeel wordt ook wel ‘linkbuilding’ genoemd.
Uitgebreide analyse
Een SEO-specialist onderwerpt je website waarschijnlijk eerst aan een uitgebreide analyse. Zo kijkt hij of zij naar je doelgroep, en welke zoekwoorden er goed bij je bedrijf passen. Waar is je doelgroep bijvoorbeeld vaak naar op zoek? Gebruik deze zoekwoorden zoveel mogelijk op je site. De specialist beslist uiteindelijk welke keywords de beste kwaliteit hebben. Als het goed is vergroten deze kans dat bezoekers gebruik gaan maken van jouw diensten of producten.
Drie delen van een SEO-strategie
Elk bedrijf is anders, en dit geldt ook voor de website. Voor elke site dient er dan ook een specifieke aanpak te zijn. Een SEO specialist past zijn strategie aan op jouw situatie. Ook is er verschil tussen nieuwe en oudere sites die al een geschiedenis hebben. Drie factoren spelen een belangrijke rol in een succesvolle SEO-strategie. Dit zijn relevantie, specifieke zoekwoorden en haalbaarheid. Zoekwoorden zijn relevant wanneer ze aansluiten bij jouw bedrijf en/of product. Ze vergroten de kans dat bezoekers gebruik maken van jouw diensten. Een SEO-specialist stelt de relevante zoekwoorden vast aan de hand van een analyse.
Website optimaliseren met zoekwoorden
Het is belangrijk om te weten welke zoekwoorden jouw doelgroep vaak gebruikt. Vaak is het na een analyse duidelijk welke zoekwoorden het beste passen bij een SEO-strategie. Is dat eenmaal duidelijk, dan kan de website worden geoptimaliseerd met relevante zoekwoorden. Ook in dat geval is het inschakelen van een SEO-specialist een goed idee. Hij of zij let namelijk ook op de leeftijd van de site, populariteit van de links en concurrerende websites.
Externe hulp inschakelen
Niet elke website is succesvol. Hoe komt dit? Dit heeft onder andere te maken met factoren als de SEO-techniek, de geschreven teksten en linkbuilding. Goede zoekmachine optimalisatie is er namelijk niet binnen een dag. Je hebt er ontzettend veel kennis voor nodig. Zodoende schakelen veel bedrijven externe hulp in. Een van de bedrijven die zorgt voor hoge posities in Google in Proseo. Dankzij hun jarenlange ervaring met zoekmachine optimalisatie is de kans groot dat de vindbaarheid van je site met sprongen vooruit gaat.