Backpacken? Leuk! Waar moet je aan denken?

Backpacken is een geweldig avontuur. Niet voor niets doen duizenden jongere én oudere reizigers het steeds vaker. Wel zijn er een aantal zaken waar je aan moet denken. Wij hebben een aantal belangrijke tips, zodat je backpack avontuur een groot succes wordt.

Tip 1: Laat je rugzak zo leeg mogelijk

Naast de essentiële spullen kun je jouw rugzak het beste zo leeg mogelijk laten. Luxe spulletjes zijn tijdens de wandeltocht absoluut niet nodig, en vormen slechts een zware last. Mis je na enkele maanden toch bepaalde spulletjes? Dan is het mogelijk om ze op te laten sturen van huis.

Tip 2: Sluit een ziektekostenverzekering af

Het komt vaak voor dat backpackers tijdens hun avontuur verwondingen oplopen. Dit varieert van kleine kwetsuren, zoals blaren, tot gebroken voeten na een nare val. Hoe dan ook is het zeer verstandig om een goede ziektekostenverzekering af te sluiten. De fysiek zware tocht is vaak een aanslag op je lichaam. Er zijn veel sportieve mensen die het niet gelukt is om de wandeltocht te voltooien. Onderweg kan er van alles gebeuren. Het is zonde wanneer je door het ontbreken van een goede ziektekostenverzekering voor hoge kosten komt te staan.

Tip 3: Loop niet te hard van stapel

Na het inpakken van de noodzakelijke spullen ben je klaar om te beginnen aan een prachtige backback reis. Het is te begrijpen dat je enthousiast bent, maar loop desondanks niet te hard van stapel. Het is een zware tocht waar de meeste wandelaars en backpackers maanden over doen. Neem dan ook ruim de tijd. Aan te raden is om ongeveer 15 tot 25 kilometer per dag te lopen. Personen die aan het begin te hard lopen krijgen het namelijk zwaar voor hun kiezen. Zo vallen er aan het begin veel wandelaars af omdat ze last hebben van (ontstoken) blaren, pijnlijke knieën en zelfs een gebroken voet. Zij hebben simpelweg teveel gegeven aan het begin.

Tip 4: Eet genoeg calorieën

Een zware wandeltocht maakt hongerig. Waarschijnlijk heb je genoeg eten in je rugzak om het een tijdje vol te houden. Neem eten mee dat veel calorieën bevat, zodat je genoeg energie hebt om weer tegenaan te kunnen. Kaas, aardappelpuree en noten zijn bijvoorbeeld altijd een goede keuze. Bovendien hoeft het eten absoluut niet duur te zijn, zolang je er maar energie van krijgt.

Tip 5: Wees voorbereid op onvoorziene kosten

Wees goed voorbereid op de mogelijke kosten die dit maandenlange avontuur met zich meebrengt. Zo kan het gebeuren dat bepaalde spulletjes uit je rugzak kapot gaan. Denk bijvoorbeeld aan zaklamp of gereedschap dat je toch echt nodig hebt tijdens het wandelen. Neem voor onvoorziene kosten dan ook genoeg geld mee. Ook een goede maaltijd en overnachtingen kosten geld. Hoewel je waarschijnlijk vaak in een tentje in de buitenlucht zult slapen, is het tijdens de maandenlange tocht ook fijn om af en toe in een gewoon bed te slapen. Motels en restaurants in steden vlakbij de route zijn echter duurder dan je denkt.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here